Detaily
Formát: Audio CD
Žánr: Rock
Styl: Alternative Rock
Země: Česko
Stopáž: 79:02
STEHLÍK byla původně skupina Petra Křečana. V roce 1975 však Křečan její činnost utnul, a začal spolupracovat s J. J. Neduhou a jeho The Rock and Jokes EXTEMPORE Bandem. Křečan přinesl ideu o dobrodružství dvou hudebníků, kteří se dostanou na planetu Hudba. Neduha myšlenku rozvinul, udělal z ní celovečerní pořad, ke kterému napsal texty a rozdělil téma do jednotlivých písní. Nový pořad měl premiéru na jaře 1976 na Strahově, derniéra z Pardubického klubu Na drážce z podzimu 1976 je právě na tomto CD.
Planeta Hudba je ideálním místem ke spokojenému životu - ovšem lidé se sem jaksi nehodí pro svou mravní nedokonalost – a oba hudebníci jsou vráceni zpět na Zemi. Hudebníky provází jejich maskot Stehlík, podivný, tělesně i mravně deformovaný tvor, který ovlivňuje příběh. J. J. Neduha téma převedl do volného libreta a napsal texty jednotlivých písní příběhu, hudba vznikla víceméně kolektivně. Nový pořad měl premiéru na jaře 1976 na Strahově, kde Křečan ještě hraje na perkuse, pak však ze skupiny odchází a obnovuje svou skupinu Stehlík. V roce 1977, po rozpuštění Stehlíka, hostuje v novém ŠVĚHLÍKu Pavla Richtera a nakonec spoluzakládá KILHETS s Chadimou a Šimáčkem.
Stehlík je třetím pořadem skupiny Extempore a prvním, který byl nazkoušen v nové sestavě. Z původního Extempore zbyl J. J. Neduha a basista Jerry Tomášek. Kytaristu Jiřího Hradce nahradil Jiří Mareš z Umělé hmoty a za bicí usedl namísto Vlasty Marka Miriš Toman. Pro tentokrát tedy kvartet.
Nahrávka použitá na tomto CD byla pořízena skoro půl roku po premiéře. Pochází z klubu Na drážce v Pardubicích a byla zároveň derniérou pořadu Stehlík. V té době již Extempore nacvičovalo rockovou operetu Milá čtyř viselců s novým členem, saxofonistou Mikolášem Chadimou.
Po bluesově ovlivněném Pohřbu funebráka (známém také jako Plesnivé embryo) a písničkově ulítlém pořadu Azbestový guláš je Stehlík znatelně dál. Především obsahuje daleko více hudby, je bohatší na nápady, aranže, zvraty a překvapení. Také provázanost celého pořadu jedním příběhem - byť s mnoha odbočeními - je u Extempore poprvé nekompromisně komplexní. Písnička, kterou hrával Neduha již dříve pouze s kytarou (Pavilon č.2), je do příběhu zakomponována nenásilně a tvoří jeden z nosných dílů jeho mozaiky. Ve Stehlíkovi samozřejmě nechybí typický Neduhův humor - poťouchlý, hořce chytrý, někdy černý - ale hlavně optimistický a tím silný a veselý. Stehlík není žádná velká chmura, i když by možná v rámci svého poselství takovým být chtěl. Jenomže Jaroslav Jeroným Neduha je člověk od přírody veselý, který má rád život, a na všech jeho libretech i textech je to poznat. Stehlíka nevyjímaje.
Pozn. Později přiběh Stehlíka Neduha ztvárnil také jako komiks. Bohužel jej nebylo možno reprodukovat v bookletu, nebyl by čitelný. Celý komiks jakož i texty najdete v knize Antizpěvník (Galén 2011, 328 stran). A kompletní příběh Extempore, všechny sestavy skupiny, fota a texty všech pořadů najdete v Černé knize Extempore, (Black Point 2001. 164 stran), která je součástí a přílohou 2CD Extempore – Velkoměsto.
Žánr: Rock
Styl: Alternative Rock
Země: Česko
Stopáž: 79:02
STEHLÍK byla původně skupina Petra Křečana. V roce 1975 však Křečan její činnost utnul, a začal spolupracovat s J. J. Neduhou a jeho The Rock and Jokes EXTEMPORE Bandem. Křečan přinesl ideu o dobrodružství dvou hudebníků, kteří se dostanou na planetu Hudba. Neduha myšlenku rozvinul, udělal z ní celovečerní pořad, ke kterému napsal texty a rozdělil téma do jednotlivých písní. Nový pořad měl premiéru na jaře 1976 na Strahově, derniéra z Pardubického klubu Na drážce z podzimu 1976 je právě na tomto CD.
Planeta Hudba je ideálním místem ke spokojenému životu - ovšem lidé se sem jaksi nehodí pro svou mravní nedokonalost – a oba hudebníci jsou vráceni zpět na Zemi. Hudebníky provází jejich maskot Stehlík, podivný, tělesně i mravně deformovaný tvor, který ovlivňuje příběh. J. J. Neduha téma převedl do volného libreta a napsal texty jednotlivých písní příběhu, hudba vznikla víceméně kolektivně. Nový pořad měl premiéru na jaře 1976 na Strahově, kde Křečan ještě hraje na perkuse, pak však ze skupiny odchází a obnovuje svou skupinu Stehlík. V roce 1977, po rozpuštění Stehlíka, hostuje v novém ŠVĚHLÍKu Pavla Richtera a nakonec spoluzakládá KILHETS s Chadimou a Šimáčkem.
Stehlík je třetím pořadem skupiny Extempore a prvním, který byl nazkoušen v nové sestavě. Z původního Extempore zbyl J. J. Neduha a basista Jerry Tomášek. Kytaristu Jiřího Hradce nahradil Jiří Mareš z Umělé hmoty a za bicí usedl namísto Vlasty Marka Miriš Toman. Pro tentokrát tedy kvartet.
Nahrávka použitá na tomto CD byla pořízena skoro půl roku po premiéře. Pochází z klubu Na drážce v Pardubicích a byla zároveň derniérou pořadu Stehlík. V té době již Extempore nacvičovalo rockovou operetu Milá čtyř viselců s novým členem, saxofonistou Mikolášem Chadimou.
Po bluesově ovlivněném Pohřbu funebráka (známém také jako Plesnivé embryo) a písničkově ulítlém pořadu Azbestový guláš je Stehlík znatelně dál. Především obsahuje daleko více hudby, je bohatší na nápady, aranže, zvraty a překvapení. Také provázanost celého pořadu jedním příběhem - byť s mnoha odbočeními - je u Extempore poprvé nekompromisně komplexní. Písnička, kterou hrával Neduha již dříve pouze s kytarou (Pavilon č.2), je do příběhu zakomponována nenásilně a tvoří jeden z nosných dílů jeho mozaiky. Ve Stehlíkovi samozřejmě nechybí typický Neduhův humor - poťouchlý, hořce chytrý, někdy černý - ale hlavně optimistický a tím silný a veselý. Stehlík není žádná velká chmura, i když by možná v rámci svého poselství takovým být chtěl. Jenomže Jaroslav Jeroným Neduha je člověk od přírody veselý, který má rád život, a na všech jeho libretech i textech je to poznat. Stehlíka nevyjímaje.
Pozn. Později přiběh Stehlíka Neduha ztvárnil také jako komiks. Bohužel jej nebylo možno reprodukovat v bookletu, nebyl by čitelný. Celý komiks jakož i texty najdete v knize Antizpěvník (Galén 2011, 328 stran). A kompletní příběh Extempore, všechny sestavy skupiny, fota a texty všech pořadů najdete v Černé knize Extempore, (Black Point 2001. 164 stran), která je součástí a přílohou 2CD Extempore – Velkoměsto.
Další informace
Interpret | Rock And Jokes Extempore Band |
---|---|
Titul | Stehlík: Vědecko-fantastická pohádka takřka ze... (2016) |
Nosič | CD |
Typ nosiče | CD |
Dostupnost | Doprodej |
Tracklist | 1. Intro 0:46 2. Zrození Stehlíka 5:11 3. Příchod otce 2:17 4. Útěk 3:17 5. Aha! 6:49 6. Defenestrace kvadratického Stehlíka 3:06 7. Procitnutí 4:09 8. Záře 10:32 9. Píseň Kina a Lera 2:28 10. English 3:05 11. Recitativ 2:04 12. Blues pavilonu č.2 4:12 13. Sen o hvězdě 11:50 14. Kongres na hvězdě Hudba 3:34 15. Beze slov 3:13 16. Cesta 7:32 17. Moře kamenů 4:56 |
Popis | Formát: Audio CD Žánr: Rock Styl: Alternative Rock Země: Česko Stopáž: 79:02 STEHLÍK byla původně skupina Petra Křečana. V roce 1975 však Křečan její činnost utnul, a začal spolupracovat s J. J. Neduhou a jeho The Rock and Jokes EXTEMPORE Bandem. Křečan přinesl ideu o dobrodružství dvou hudebníků, kteří se dostanou na planetu Hudba. Neduha myšlenku rozvinul, udělal z ní celovečerní pořad, ke kterému napsal texty a rozdělil téma do jednotlivých písní. Nový pořad měl premiéru na jaře 1976 na Strahově, derniéra z Pardubického klubu Na drážce z podzimu 1976 je právě na tomto CD. Planeta Hudba je ideálním místem ke spokojenému životu - ovšem lidé se sem jaksi nehodí pro svou mravní nedokonalost – a oba hudebníci jsou vráceni zpět na Zemi. Hudebníky provází jejich maskot Stehlík, podivný, tělesně i mravně deformovaný tvor, který ovlivňuje příběh. J. J. Neduha téma převedl do volného libreta a napsal texty jednotlivých písní příběhu, hudba vznikla víceméně kolektivně. Nový pořad měl premiéru na jaře 1976 na Strahově, kde Křečan ještě hraje na perkuse, pak však ze skupiny odchází a obnovuje svou skupinu Stehlík. V roce 1977, po rozpuštění Stehlíka, hostuje v novém ŠVĚHLÍKu Pavla Richtera a nakonec spoluzakládá KILHETS s Chadimou a Šimáčkem. Stehlík je třetím pořadem skupiny Extempore a prvním, který byl nazkoušen v nové sestavě. Z původního Extempore zbyl J. J. Neduha a basista Jerry Tomášek. Kytaristu Jiřího Hradce nahradil Jiří Mareš z Umělé hmoty a za bicí usedl namísto Vlasty Marka Miriš Toman. Pro tentokrát tedy kvartet. Nahrávka použitá na tomto CD byla pořízena skoro půl roku po premiéře. Pochází z klubu Na drážce v Pardubicích a byla zároveň derniérou pořadu Stehlík. V té době již Extempore nacvičovalo rockovou operetu Milá čtyř viselců s novým členem, saxofonistou Mikolášem Chadimou. Po bluesově ovlivněném Pohřbu funebráka (známém také jako Plesnivé embryo) a písničkově ulítlém pořadu Azbestový guláš je Stehlík znatelně dál. Především obsahuje daleko více hudby, je bohatší na nápady, aranže, zvraty a překvapení. Také provázanost celého pořadu jedním příběhem - byť s mnoha odbočeními - je u Extempore poprvé nekompromisně komplexní. Písnička, kterou hrával Neduha již dříve pouze s kytarou (Pavilon č.2), je do příběhu zakomponována nenásilně a tvoří jeden z nosných dílů jeho mozaiky. Ve Stehlíkovi samozřejmě nechybí typický Neduhův humor - poťouchlý, hořce chytrý, někdy černý - ale hlavně optimistický a tím silný a veselý. Stehlík není žádná velká chmura, i když by možná v rámci svého poselství takovým být chtěl. Jenomže Jaroslav Jeroným Neduha je člověk od přírody veselý, který má rád život, a na všech jeho libretech i textech je to poznat. Stehlíka nevyjímaje. Pozn. Později přiběh Stehlíka Neduha ztvárnil také jako komiks. Bohužel jej nebylo možno reprodukovat v bookletu, nebyl by čitelný. Celý komiks jakož i texty najdete v knize Antizpěvník (Galén 2011, 328 stran). A kompletní příběh Extempore, všechny sestavy skupiny, fota a texty všech pořadů najdete v Černé knize Extempore, (Black Point 2001. 164 stran), která je součástí a přílohou 2CD Extempore – Velkoměsto. |
SKU | BP0007-2 |
Ean | 8595050295220 |
Rok vydání | 2016 |
Pořadové číslo | 1000131815 |
Sleva | SLEVA18 |
Manufacturer's Suggested Retail Price | 239,00 Kč |
Zařazeno v kategoriích:
Cesky-a-slovensky
2016 - 11
Rock And Jokes Extempore Band