Detaily
Formát: 2x CD
Žánr: Klasika
Účinkují:
Orchestre Philarmonique De Berlin
Igor Markevitch - direction
Franz Joseph Haydn (31. března 1732, Rohrau – 31. května 1809 Vídeň) byl rakouský hudební skladatel, přední představitel klasického období v hudbě, často označován jako „otec symfonie“, nebo „otec smyčcového kvarteta“.
Haydnovo dílo je ohromující - čítá až 2000 prací. Není tomu však tak dávno, co Haydnova díla byla přijímána s vlídnou, příznivou náklonností a hlavně s úctou, ale bez skutečného chápání jejich pravého místa ve vývoji klasické hudby. Dnes vidíme hlavně hudebního hrdinu - titána — a nejen přívětivou postavu zvanou svými kolegy „Papa Haydn“.
Když vstoupil Haydn na scénu, byla symfonická hudba ještě v začátcích. Haydn vzhlížel s úctou ke Carlu Philippu Emanuelu Bachovi, ale jeho první symfonie byly sotva něco jiného, než tzv. předehry (ouverture), jež měly jen málo společného s rozsáhlými, bohatšími a expresivnějšími skladbami z jeho zralých let. Tři známé symfonie, které Haydn zkomponoval na Esterháze během šedesátých let 18. století, Ráno, Poledne a Večer, jsou originální a okouzlující a liší se již hodně od jeho raných skladeb.
Jelikož měl Haydn k dispozici celý orchestr na Esterháze, mohl experimentovat, zkoušet všechny druhy efektů s různými kombinacemi hudebních nástrojů, neustále obohacovat své orchestrální představy a dodávat vtipné, hluboké a elegantní hudební myšlenky.
Haydn nevynalezl, jak se nemálo lidí domnívá, moderní symfonii, ale v jeho rukou dosáhla tato forma svého právoplatného postavení, s jeho neustálým hledáním nových metod vyjádření v rámci přísné klasické struktury a jeho výjimečným talentem pro melodickou linii a harmonii.
Žánr: Klasika
Účinkují:
Orchestre Philarmonique De Berlin
Igor Markevitch - direction
Franz Joseph Haydn (31. března 1732, Rohrau – 31. května 1809 Vídeň) byl rakouský hudební skladatel, přední představitel klasického období v hudbě, často označován jako „otec symfonie“, nebo „otec smyčcového kvarteta“.
Haydnovo dílo je ohromující - čítá až 2000 prací. Není tomu však tak dávno, co Haydnova díla byla přijímána s vlídnou, příznivou náklonností a hlavně s úctou, ale bez skutečného chápání jejich pravého místa ve vývoji klasické hudby. Dnes vidíme hlavně hudebního hrdinu - titána — a nejen přívětivou postavu zvanou svými kolegy „Papa Haydn“.
Když vstoupil Haydn na scénu, byla symfonická hudba ještě v začátcích. Haydn vzhlížel s úctou ke Carlu Philippu Emanuelu Bachovi, ale jeho první symfonie byly sotva něco jiného, než tzv. předehry (ouverture), jež měly jen málo společného s rozsáhlými, bohatšími a expresivnějšími skladbami z jeho zralých let. Tři známé symfonie, které Haydn zkomponoval na Esterháze během šedesátých let 18. století, Ráno, Poledne a Večer, jsou originální a okouzlující a liší se již hodně od jeho raných skladeb.
Jelikož měl Haydn k dispozici celý orchestr na Esterháze, mohl experimentovat, zkoušet všechny druhy efektů s různými kombinacemi hudebních nástrojů, neustále obohacovat své orchestrální představy a dodávat vtipné, hluboké a elegantní hudební myšlenky.
Haydn nevynalezl, jak se nemálo lidí domnívá, moderní symfonii, ale v jeho rukou dosáhla tato forma svého právoplatného postavení, s jeho neustálým hledáním nových metod vyjádření v rámci přísné klasické struktury a jeho výjimečným talentem pro melodickou linii a harmonii.
Další informace
Interpret | Joseph Haydn |
---|---|
Titul | La Création |
Nosič | 2CD |
Typ nosiče | CD |
Dostupnost | Není skladem, 14 dnů |
Tracklist | Disc: 1 - CD - Part I 1. n° 1 Introduction 2. Récitatif (Raphaël, Uriel, chœur) 3. n° 2 Aria avec chœur (Uriel, chœur) 4. n° 3 Récitatif (Raphaël) 5. n° 4 Chœur avec soliste soprano (Gabriel, chœur) 6. n° 5 Récitatif (Raphaël) 7. n° 6 Aria (Raphaël) 8. n° 7 Récitatif (Gabriel) 9. n° 8 Aria (Gabriel) 10. n° 9 Récitatif (Uriel) 11. n° 10 Chœur (Chœur) 12. n° 11 Récitatif (Uriel) 13. n° 12 Récitatif (Uriel) 14. n° 13 Chœur avec solistes (Gabriel, Uriel, Raphaël) Disc: 1 - CD - Part II 15. n° 14 Récitatif (Gabriel) 16. n° 15 Aria (Gabriel) 17. n° 16 Récitatif (Raphaël) 18. n° 17 Récitatif (Raphaël) 19. n° 18 Trio (Gabriel, Uriel, Raphaël) 19. n° 19 Chœur avec solistes (Gabriel, Uriel, Raphaël) 20. n° 20 Récitatif (Raphaël) 21. n° 21 Récitatif (Raphaël) 22. n° 22 Aria (Raphaël) 23. n° 23 Récitatif (Uriel) 24. n° 24 Aria (Uriel) 25. Récitatif (Raphaël) 26. n° 26 Chœur (chœur) 27. n° 27 Trio (Gabriel, Uriel, Raphaël) 28. n° 28 Chœur (chœur) Disc: 2 - CD - Part III 1. n° 29 Récitatif (Uriel) 2. n° 30 Duo et Chœur (Eve, Adam, Chœur) 3. n° 31 Récitatif (Adam, Eve) 4. n° 32 Duo (Adam, Eve) 5. n° 33 Récitatif (Uriel) 6. n° 34 Chœur final avec soliste Disc: 2 - CD - Wolfgang Amadeus Mozart: Exsultate, Jubilate K165 7. Exsultate, jubilate 8. Récitatif : Fulget amica dies 9. Tu virginum corona 10. Alleluia |
Popis | Formát: 2x CD Žánr: Klasika Účinkují: Orchestre Philarmonique De Berlin Igor Markevitch - direction Franz Joseph Haydn (31. března 1732, Rohrau – 31. května 1809 Vídeň) byl rakouský hudební skladatel, přední představitel klasického období v hudbě, často označován jako „otec symfonie“, nebo „otec smyčcového kvarteta“. Haydnovo dílo je ohromující - čítá až 2000 prací. Není tomu však tak dávno, co Haydnova díla byla přijímána s vlídnou, příznivou náklonností a hlavně s úctou, ale bez skutečného chápání jejich pravého místa ve vývoji klasické hudby. Dnes vidíme hlavně hudebního hrdinu - titána — a nejen přívětivou postavu zvanou svými kolegy „Papa Haydn“. Když vstoupil Haydn na scénu, byla symfonická hudba ještě v začátcích. Haydn vzhlížel s úctou ke Carlu Philippu Emanuelu Bachovi, ale jeho první symfonie byly sotva něco jiného, než tzv. předehry (ouverture), jež měly jen málo společného s rozsáhlými, bohatšími a expresivnějšími skladbami z jeho zralých let. Tři známé symfonie, které Haydn zkomponoval na Esterháze během šedesátých let 18. století, Ráno, Poledne a Večer, jsou originální a okouzlující a liší se již hodně od jeho raných skladeb. Jelikož měl Haydn k dispozici celý orchestr na Esterháze, mohl experimentovat, zkoušet všechny druhy efektů s různými kombinacemi hudebních nástrojů, neustále obohacovat své orchestrální představy a dodávat vtipné, hluboké a elegantní hudební myšlenky. Haydn nevynalezl, jak se nemálo lidí domnívá, moderní symfonii, ale v jeho rukou dosáhla tato forma svého právoplatného postavení, s jeho neustálým hledáním nových metod vyjádření v rámci přísné klasické struktury a jeho výjimečným talentem pro melodickou linii a harmonii. |
SKU | 3411369984622 |
Ean | 3411369984622 |
Rok vydání | 2015 |
Pořadové číslo | 1000116050 |
Sleva | Sleva 13 % |
Doporučená prodejní cena | 449,00 Kč |
Zařazeno v kategoriích:
Klasika
Joseph Haydn
2015 - 3