Detaily
Formát: CD, Album
Žánr: Klasika
Účinkují:
Yolanda Kondonassis - harp
Alan Hovhaness (8. března 1911 – 21. června 2000) byl arménsko-americký hudební skladatel.
V panteonu skladatelů dvacátého století se Alan Hovhaness (1911 - 2000) řadí mezi nejodvážnější experimentátory na hudebním poli. Ačkoli ve známost vešel hrstkou asociativních, přesto spíše konvenčních partitur, byl jedním z prvních průkopníků propojování Západu s Východem a starobylého s moderním. Spojováním prvků geograficky vzdálených a zdánlivě neslučitelných stylů odhalují jeho neobyčejné hudební exkurze fascinující homogenitu mezi světovými hudebními tradicemi. V letech 1940 až 1960, v době jeho zcela nejvrcholnějších prací uchvátil Hovhanessův nejen průkopnický, ale i neobvykle komunikativní mezikulturní styl avantgardy posluchače stejnou měrou, jako zmátl kritiky.
Hovhanessův raný styl byl smělý a předbíhal dobu. Hudba vyvolává prožitek spočinutí a čistoty, jakoby nás přenášela do jiného světa. Kdyby Hovhaness přišel o několik desetiletí později mohl by být zařazen kamkoliv od “duchovních minimalistů” po “klasicisty světové hudby”. V průběhu let, díky rozsáhlým obdobím výzkumu v Indii, Japonsku a Koreji, získával nové a nové přírůstky do své hudební sbírky napadů. Sotva kdy však vzniká pochybnost, kdo je skutečným tvůrcem tohoto díla. Hovhaness obdobně předběhl dobu hned dvakrát, a sice svou snahou zaujmout širší spektrum, nejen konzervativní intelektuály (skládal “ne pro snoby, ale pro všechny”), dále pak založením vlastní nahrávací společnosti Poseidon, která měla tomuto účelu napomáhat.
A stejně tak, jako bořil hranice hudebních tradic Henry Cowell, i Hovhannes skládal neúnavně (sbírka čítá přes 500 prací), zdánlivě více zaujat svým posláním, než vytvořením několika vyumělkovaných mistrovských děl. Přes nevyhnutelnou nesourodost takto rozsáhlé produkce je Hovhaness považován za jednoho z prvních průkopníků, který otevřel cestu východním hudebním stylům a jejich začlenění do naší současné multikulturní hudební zkušenosti – pravděpodobně nejvýznamnějšímu zvratu v hudbě posledního půlstoletí.
Žánr: Klasika
Účinkují:
Yolanda Kondonassis - harp
Alan Hovhaness (8. března 1911 – 21. června 2000) byl arménsko-americký hudební skladatel.
V panteonu skladatelů dvacátého století se Alan Hovhaness (1911 - 2000) řadí mezi nejodvážnější experimentátory na hudebním poli. Ačkoli ve známost vešel hrstkou asociativních, přesto spíše konvenčních partitur, byl jedním z prvních průkopníků propojování Západu s Východem a starobylého s moderním. Spojováním prvků geograficky vzdálených a zdánlivě neslučitelných stylů odhalují jeho neobyčejné hudební exkurze fascinující homogenitu mezi světovými hudebními tradicemi. V letech 1940 až 1960, v době jeho zcela nejvrcholnějších prací uchvátil Hovhanessův nejen průkopnický, ale i neobvykle komunikativní mezikulturní styl avantgardy posluchače stejnou měrou, jako zmátl kritiky.
Hovhanessův raný styl byl smělý a předbíhal dobu. Hudba vyvolává prožitek spočinutí a čistoty, jakoby nás přenášela do jiného světa. Kdyby Hovhaness přišel o několik desetiletí později mohl by být zařazen kamkoliv od “duchovních minimalistů” po “klasicisty světové hudby”. V průběhu let, díky rozsáhlým obdobím výzkumu v Indii, Japonsku a Koreji, získával nové a nové přírůstky do své hudební sbírky napadů. Sotva kdy však vzniká pochybnost, kdo je skutečným tvůrcem tohoto díla. Hovhaness obdobně předběhl dobu hned dvakrát, a sice svou snahou zaujmout širší spektrum, nejen konzervativní intelektuály (skládal “ne pro snoby, ale pro všechny”), dále pak založením vlastní nahrávací společnosti Poseidon, která měla tomuto účelu napomáhat.
A stejně tak, jako bořil hranice hudebních tradic Henry Cowell, i Hovhannes skládal neúnavně (sbírka čítá přes 500 prací), zdánlivě více zaujat svým posláním, než vytvořením několika vyumělkovaných mistrovských děl. Přes nevyhnutelnou nesourodost takto rozsáhlé produkce je Hovhaness považován za jednoho z prvních průkopníků, který otevřel cestu východním hudebním stylům a jejich začlenění do naší současné multikulturní hudební zkušenosti – pravděpodobně nejvýznamnějšímu zvratu v hudbě posledního půlstoletí.
Další informace
Interpret | Alan Hovhaness |
---|---|
Titul | Music Of Hovhaness |
Nosič | CD |
Typ nosiče | CD |
Dostupnost | Hned |
Tracklist | 1. Spirit of Trees - Sonata for Harp and Guitar: I. Andante cantabile - Maestoso rubato - Tempo I 7:02 2. Spirit of Trees - Sonata for Harp and Guitar: II. Canon: Allegro 1:32 3. Spirit of Trees - Sonata for Harp and Guitar: III. Andante maestoso - Fuga: Allegro - Andante grazioso 7:10 4. Spirit of Trees - Sonata for Harp and Guitar: IV. Moderato - Allegro conspirito 2:49 5. Spirit of Trees - Sonata for Harp and Guitar: V. Andante appassionato 4:21 6. Concerto for Harp and String Orchestra: I. Largo, maestoso e grave 4:22 7. Concerto for Harp and String Orchestra: II. Andante espressivo 5:14 8. Concerto for Harp and String Orchestra: III. Allegretto 0:56 9. Concerto for Harp and String Orchestra: IV. Dawn in Paradise: Adagio rubato 4:21 10. Concerto for Harp and String Orchestra: V. Adagio 2:56 11. Upon Enchanted Ground for Flute, Cello, Giant Tam-Tam and Harp, Op. 90, No. 1 3:44 12. Sonata for Harp: I. Allegro 4:27 13. Sonata for Harp: II. Lento misterioso 3:29 14. Sonata for Harp: III. Allegro 4:06 15. The Garden of Adonis - Suite for Flute and Harp: I. Largo 1:42 16. The Garden of Adonis - Suite for Flute and Harp: II. Allegro 1:50 17. The Garden of Adonis - Suite for Flute and Harp: III. Adagio, like a solemn dance 3:15 18. The Garden of Adonis - Suite for Flute and Harp: IV. Allegro 2:30 19. The Garden of Adonis - Suite for Flute and Harp: V. Grave 1:27 20. The Garden of Adonis - Suite for Flute and Harp: VI. Allegretto 1:35 21. The Garden of Adonis - Suite for Flute and Harp: VII. Andante molto espressivo 2:42 |
Popis | Formát: CD, Album Žánr: Klasika Účinkují: Yolanda Kondonassis - harp Alan Hovhaness (8. března 1911 – 21. června 2000) byl arménsko-americký hudební skladatel. V panteonu skladatelů dvacátého století se Alan Hovhaness (1911 - 2000) řadí mezi nejodvážnější experimentátory na hudebním poli. Ačkoli ve známost vešel hrstkou asociativních, přesto spíše konvenčních partitur, byl jedním z prvních průkopníků propojování Západu s Východem a starobylého s moderním. Spojováním prvků geograficky vzdálených a zdánlivě neslučitelných stylů odhalují jeho neobyčejné hudební exkurze fascinující homogenitu mezi světovými hudebními tradicemi. V letech 1940 až 1960, v době jeho zcela nejvrcholnějších prací uchvátil Hovhanessův nejen průkopnický, ale i neobvykle komunikativní mezikulturní styl avantgardy posluchače stejnou měrou, jako zmátl kritiky. Hovhanessův raný styl byl smělý a předbíhal dobu. Hudba vyvolává prožitek spočinutí a čistoty, jakoby nás přenášela do jiného světa. Kdyby Hovhaness přišel o několik desetiletí později mohl by být zařazen kamkoliv od “duchovních minimalistů” po “klasicisty světové hudby”. V průběhu let, díky rozsáhlým obdobím výzkumu v Indii, Japonsku a Koreji, získával nové a nové přírůstky do své hudební sbírky napadů. Sotva kdy však vzniká pochybnost, kdo je skutečným tvůrcem tohoto díla. Hovhaness obdobně předběhl dobu hned dvakrát, a sice svou snahou zaujmout širší spektrum, nejen konzervativní intelektuály (skládal “ne pro snoby, ale pro všechny”), dále pak založením vlastní nahrávací společnosti Poseidon, která měla tomuto účelu napomáhat. A stejně tak, jako bořil hranice hudebních tradic Henry Cowell, i Hovhannes skládal neúnavně (sbírka čítá přes 500 prací), zdánlivě více zaujat svým posláním, než vytvořením několika vyumělkovaných mistrovských děl. Přes nevyhnutelnou nesourodost takto rozsáhlé produkce je Hovhaness považován za jednoho z prvních průkopníků, který otevřel cestu východním hudebním stylům a jejich začlenění do naší současné multikulturní hudební zkušenosti – pravděpodobně nejvýznamnějšímu zvratu v hudbě posledního půlstoletí. |
SKU | CD80530 |
Ean | 0089408053023 |
Rok vydání | 2000 |
Pořadové číslo | 1000051335 |
Sleva | SLEVA10 |
Manufacturer's Suggested Retail Price | 539,00 Kč |
Zařazeno v kategoriích:
Klasika
Alan Hovhaness
2000 - 5