Detaily
Formát: CD, Album
Žánr: Klasika
Skladatel: Franz Xaver Richter
Pro 60letého Franze Xavera Richtera, tehdy ve Francii etablovaného skladatele moravského původu, bylo pařížské jaro 1769 zcela výjimečné. Když se o dva roky dříve přihlásil do skladatelské soutěže, kterou pořádala významná koncertní instituce Concert spirituel, chtěl se patrně ucházet o některé hudebnické zaměstnání v Paříži. Zadáním byla kompozice velkého moteta („motet à grand chœur“ zahrnující sled árií, ansámblů a sborů) na latinský text žalmu 136 Super flumina Babylonis. I když se Richter v soutěži neumístil, jeho kompozice vzbudila velký zájem a 28. března 1769 byla v rámci Concert spirituel premiérována v Tuilerijském paláci v největším sále tehdejší Paříže. O necelý měsíc později Richter nastoupil na prestižní místo ředitele kůru štrasburské katedrály. Moteto Super flumina v jeho volbě sehrálo bezesporu významnou roli. V prvních štrasburských letech (1770–73) vznikla trojice zhudebnění kajícího žalmu 50 Miserere mei Deus, určená pro temné hodinky, noční liturgii velikonočního tridua. Třetí z nich, f moll, v premiérové nahrávce doplňuje žalm Super flumina na tomto albu. V pořadí již čtvrtou richterovskou nahrávkou nám soubor Czech Ensemble Baroque objevuje dosud nezmapovaný odkaz pozoruhodného skladatele Evropy 18. století. Žalmy F. X. Richtera znovu objevené po 250 letech
Účinkují:
Markéta Böhmová, Pavla Radostová – soprán
Piotr Olech, Kamila Mazalová – alt
Jaroslav Březina, Jakub Kubín – tenor
Jiří M. Procházka – bas
Czech Ensemble Baroque, dirigent Roman Válek
Žánr: Klasika
Skladatel: Franz Xaver Richter
Pro 60letého Franze Xavera Richtera, tehdy ve Francii etablovaného skladatele moravského původu, bylo pařížské jaro 1769 zcela výjimečné. Když se o dva roky dříve přihlásil do skladatelské soutěže, kterou pořádala významná koncertní instituce Concert spirituel, chtěl se patrně ucházet o některé hudebnické zaměstnání v Paříži. Zadáním byla kompozice velkého moteta („motet à grand chœur“ zahrnující sled árií, ansámblů a sborů) na latinský text žalmu 136 Super flumina Babylonis. I když se Richter v soutěži neumístil, jeho kompozice vzbudila velký zájem a 28. března 1769 byla v rámci Concert spirituel premiérována v Tuilerijském paláci v největším sále tehdejší Paříže. O necelý měsíc později Richter nastoupil na prestižní místo ředitele kůru štrasburské katedrály. Moteto Super flumina v jeho volbě sehrálo bezesporu významnou roli. V prvních štrasburských letech (1770–73) vznikla trojice zhudebnění kajícího žalmu 50 Miserere mei Deus, určená pro temné hodinky, noční liturgii velikonočního tridua. Třetí z nich, f moll, v premiérové nahrávce doplňuje žalm Super flumina na tomto albu. V pořadí již čtvrtou richterovskou nahrávkou nám soubor Czech Ensemble Baroque objevuje dosud nezmapovaný odkaz pozoruhodného skladatele Evropy 18. století. Žalmy F. X. Richtera znovu objevené po 250 letech
Účinkují:
Markéta Böhmová, Pavla Radostová – soprán
Piotr Olech, Kamila Mazalová – alt
Jaroslav Březina, Jakub Kubín – tenor
Jiří M. Procházka – bas
Czech Ensemble Baroque, dirigent Roman Válek
Další informace
Interpret | Czech Ensemble Baroque, Roman Válek |
---|---|
Autor | Franz Xaver Richter |
Titul | Super Flumina Babylonis / Misere Mei Deus |
Nosič | CD |
Typ nosiče | CD |
Dostupnost | Do14 |
Tracklist | Franz Xaver Richter (1709–1789): 1. Super flumina Babylonis – Psalmus 136 à 12 voci (1768) 2. Miserere (in f) à 10 voci per il Venerdi Santo (1770–73) |
Popis | Formát: CD, Album Žánr: Klasika Skladatel: Franz Xaver Richter Pro 60letého Franze Xavera Richtera, tehdy ve Francii etablovaného skladatele moravského původu, bylo pařížské jaro 1769 zcela výjimečné. Když se o dva roky dříve přihlásil do skladatelské soutěže, kterou pořádala významná koncertní instituce Concert spirituel, chtěl se patrně ucházet o některé hudebnické zaměstnání v Paříži. Zadáním byla kompozice velkého moteta („motet à grand chœur“ zahrnující sled árií, ansámblů a sborů) na latinský text žalmu 136 Super flumina Babylonis. I když se Richter v soutěži neumístil, jeho kompozice vzbudila velký zájem a 28. března 1769 byla v rámci Concert spirituel premiérována v Tuilerijském paláci v největším sále tehdejší Paříže. O necelý měsíc později Richter nastoupil na prestižní místo ředitele kůru štrasburské katedrály. Moteto Super flumina v jeho volbě sehrálo bezesporu významnou roli. V prvních štrasburských letech (1770–73) vznikla trojice zhudebnění kajícího žalmu 50 Miserere mei Deus, určená pro temné hodinky, noční liturgii velikonočního tridua. Třetí z nich, f moll, v premiérové nahrávce doplňuje žalm Super flumina na tomto albu. V pořadí již čtvrtou richterovskou nahrávkou nám soubor Czech Ensemble Baroque objevuje dosud nezmapovaný odkaz pozoruhodného skladatele Evropy 18. století. Žalmy F. X. Richtera znovu objevené po 250 letech Účinkují: Markéta Böhmová, Pavla Radostová – soprán Piotr Olech, Kamila Mazalová – alt Jaroslav Březina, Jakub Kubín – tenor Jiří M. Procházka – bas Czech Ensemble Baroque, dirigent Roman Válek |
SKU | SU4274-2 |
Ean | 0099925427429 |
Rok vydání | 2019 |
Pořadové číslo | 1000165173 |
Sleva | SLEVA10 |
Manufacturer's Suggested Retail Price | 369,00 Kč |
Zařazeno v kategoriích:
Klasika
2019 - 10
Czech Ensemble Baroque, Roman Válek