Detaily
Formát: CD, Album
Žánr: Klasika
Délka: 58:07 min.
Skladatel: Miloslav Ištvan
Ve druhé polovině 40. let 20. století, kdy Miloslav Ištvan začal studovat kompozici na Janáčkově akademii múzických umění, se nálada v Evropě stále nesla na vlně určitého poválečného optimismu. Československo se vynořilo z destruktivního zmatku II. Světové války v politickém chaosu, z něhož vzešli vítězně komunisté. Jejich vize budování lepších zítřků a antifašistická rétorika nadchly velkou část tehdejší společnosti. Ištvan byl v té době silně inspirován folklorem své země, přičemž silný vliv na jeho tvůrčí růst mělo také studium partitur a poslech prací Janáčka, Bartóka a Prokofjeva. V průběhu 50. let se Ištvan ponořil pod povrch mladického nadšení a začal experimentovat s vlastním hudebním jazykem. Později, v 60. letech skladatel zformuloval tyto inovace do jedinečného teoretického systému „Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě“, čímž prohloubil rozpor mezi vlastním stylem a oficiálními požadavky „socialistického realismu“. Po sovětské invazi do Československa v roce 1968 zažíval Miloslav Ištvan silnou deziluzi, která se ještě prohloubila ve schizofrenním období normalizace. Byla to paradoxně autorova částečná společenská izolace, která mu umožnila udržet uměleckou a osobní integritu. Neporušená integrita, kreativní mysl, instinkt jasného hudebního projevu a talent pro dramatickou bezprostřednost…to jsou kvality, které až do dnešních dnů rezonují v Ištvanově tvorbě a udržují tak její potenciál a přitažlivost stále živou.
Účinkuje:
Katelyn Bouska, piano
Žánr: Klasika
Délka: 58:07 min.
Skladatel: Miloslav Ištvan
Ve druhé polovině 40. let 20. století, kdy Miloslav Ištvan začal studovat kompozici na Janáčkově akademii múzických umění, se nálada v Evropě stále nesla na vlně určitého poválečného optimismu. Československo se vynořilo z destruktivního zmatku II. Světové války v politickém chaosu, z něhož vzešli vítězně komunisté. Jejich vize budování lepších zítřků a antifašistická rétorika nadchly velkou část tehdejší společnosti. Ištvan byl v té době silně inspirován folklorem své země, přičemž silný vliv na jeho tvůrčí růst mělo také studium partitur a poslech prací Janáčka, Bartóka a Prokofjeva. V průběhu 50. let se Ištvan ponořil pod povrch mladického nadšení a začal experimentovat s vlastním hudebním jazykem. Později, v 60. letech skladatel zformuloval tyto inovace do jedinečného teoretického systému „Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě“, čímž prohloubil rozpor mezi vlastním stylem a oficiálními požadavky „socialistického realismu“. Po sovětské invazi do Československa v roce 1968 zažíval Miloslav Ištvan silnou deziluzi, která se ještě prohloubila ve schizofrenním období normalizace. Byla to paradoxně autorova částečná společenská izolace, která mu umožnila udržet uměleckou a osobní integritu. Neporušená integrita, kreativní mysl, instinkt jasného hudebního projevu a talent pro dramatickou bezprostřednost…to jsou kvality, které až do dnešních dnů rezonují v Ištvanově tvorbě a udržují tak její potenciál a přitažlivost stále živou.
Účinkuje:
Katelyn Bouska, piano
Další informace
Interpret | Katelyn Bouska |
---|---|
Autor | Miloslav Ištvan |
Titul | Kompletní klavírní dílo |
Nosič | CD |
Typ nosiče | CD |
Dostupnost | Hned |
Tracklist | I. Sonáta pro klavír (1954) 1. Poco allegro con anima 2. Largo 3. Allegro con molto Impromptus (1956) 4. Con calore 5. Scherzando 6. Addolorato 7. Con fuoco 8. Melancolico II. sonáta pro klavír (1959) 9. Allegro assai 10. Larghetto 11. Con Fuoco Odyssey of Child from Lidice III. sonáta pro klavír (1978) |
Popis | Formát: CD, Album Žánr: Klasika Délka: 58:07 min. Skladatel: Miloslav Ištvan Ve druhé polovině 40. let 20. století, kdy Miloslav Ištvan začal studovat kompozici na Janáčkově akademii múzických umění, se nálada v Evropě stále nesla na vlně určitého poválečného optimismu. Československo se vynořilo z destruktivního zmatku II. Světové války v politickém chaosu, z něhož vzešli vítězně komunisté. Jejich vize budování lepších zítřků a antifašistická rétorika nadchly velkou část tehdejší společnosti. Ištvan byl v té době silně inspirován folklorem své země, přičemž silný vliv na jeho tvůrčí růst mělo také studium partitur a poslech prací Janáčka, Bartóka a Prokofjeva. V průběhu 50. let se Ištvan ponořil pod povrch mladického nadšení a začal experimentovat s vlastním hudebním jazykem. Později, v 60. letech skladatel zformuloval tyto inovace do jedinečného teoretického systému „Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě“, čímž prohloubil rozpor mezi vlastním stylem a oficiálními požadavky „socialistického realismu“. Po sovětské invazi do Československa v roce 1968 zažíval Miloslav Ištvan silnou deziluzi, která se ještě prohloubila ve schizofrenním období normalizace. Byla to paradoxně autorova částečná společenská izolace, která mu umožnila udržet uměleckou a osobní integritu. Neporušená integrita, kreativní mysl, instinkt jasného hudebního projevu a talent pro dramatickou bezprostřednost…to jsou kvality, které až do dnešních dnů rezonují v Ištvanově tvorbě a udržují tak její potenciál a přitažlivost stále živou. Účinkuje: Katelyn Bouska, piano |
SKU | CR1031-2 |
Ean | 8590236103122 |
Rok vydání | 2019 |
Pořadové číslo | 1000160435 |
Sleva | SLEVA17 |
Manufacturer's Suggested Retail Price | 229,00 Kč |
Zařazeno v kategoriích:
Klasika
2019 - 6
Katelyn Bouska