Detaily
Formát: CD, Album, 5. album (2015), Tribute
Žánr: Rock, Electronic
Styl: Krautrock
Skupina B4 nahrála krautrockové úpravy nejslavnějších skladeb skupiny Plastic People of the Universe jen za použití analogových syntezátorů a historické elektroniky. Jedná se o úpravu svým způsobem radikální, jde vlastně o přeložení hudby PPU do jiné řeči, a to obrazně i doslovně, neboť text Christiana Morgensterna je tu použit v originále a texty Egona Bondyho přeložil do němčiny fyzik a dramatik René Levínský.
Basové linky Mejly Hlavsy se hudebníkům skupiny B4 připletly pod prsty během improvizovaného doprovodu bytové projekce filmu Pan Roman divadla HANDA GOTE research & development. Zdálo se, že od českého undergroundu ovlivněného poslechem Velvet Underground není ke krautrocku, vycházejícího kdysi i z poslechu Karlheinze Stockhausena tak daleko a že Hlavsovým linkám analogová elektronika perfektně sluší. Patrně podobným pocitem bylo inspirováno i album Mejly Hlavsy a Jana Vozáryho z roku 1997.
Projekt zůstal dlouho ve stádiu příprav, po několika letech se nakonec B4 přece jen sešli ve studiu, aby se pokusili skloubit undergroundové skladby a psychedelický elektronický zvuk. Rozhodli se především vyloučit z nahrávání kytary a živé bicí, místo nich se rytmy nahrávaly na německé elektronické bicí Dynacord Percuter z roku 1984.
Sestava:
David Freudl: Siel Mono, Crumar Multiman S, Arturia MiniBrute, Korg NS 20, Sonivox Mellotron
Michal Zbořil: Vermona PerFourmer Mk II, Schweiman S1 Mk II, Korg NS 20, Korg NS 10, Farfisa Soundmaker, DSI Evolver
Tomáš Procházka: Arturia MiniBrute, Didaktik Gama, HardMod Duo Modular synth, Ploytec PL2, vocal
Leoš Kropáček: Dynacord Percuter, Coron DS 7
Žánr: Rock, Electronic
Styl: Krautrock
Skupina B4 nahrála krautrockové úpravy nejslavnějších skladeb skupiny Plastic People of the Universe jen za použití analogových syntezátorů a historické elektroniky. Jedná se o úpravu svým způsobem radikální, jde vlastně o přeložení hudby PPU do jiné řeči, a to obrazně i doslovně, neboť text Christiana Morgensterna je tu použit v originále a texty Egona Bondyho přeložil do němčiny fyzik a dramatik René Levínský.
Basové linky Mejly Hlavsy se hudebníkům skupiny B4 připletly pod prsty během improvizovaného doprovodu bytové projekce filmu Pan Roman divadla HANDA GOTE research & development. Zdálo se, že od českého undergroundu ovlivněného poslechem Velvet Underground není ke krautrocku, vycházejícího kdysi i z poslechu Karlheinze Stockhausena tak daleko a že Hlavsovým linkám analogová elektronika perfektně sluší. Patrně podobným pocitem bylo inspirováno i album Mejly Hlavsy a Jana Vozáryho z roku 1997.
Projekt zůstal dlouho ve stádiu příprav, po několika letech se nakonec B4 přece jen sešli ve studiu, aby se pokusili skloubit undergroundové skladby a psychedelický elektronický zvuk. Rozhodli se především vyloučit z nahrávání kytary a živé bicí, místo nich se rytmy nahrávaly na německé elektronické bicí Dynacord Percuter z roku 1984.
Sestava:
David Freudl: Siel Mono, Crumar Multiman S, Arturia MiniBrute, Korg NS 20, Sonivox Mellotron
Michal Zbořil: Vermona PerFourmer Mk II, Schweiman S1 Mk II, Korg NS 20, Korg NS 10, Farfisa Soundmaker, DSI Evolver
Tomáš Procházka: Arturia MiniBrute, Didaktik Gama, HardMod Duo Modular synth, Ploytec PL2, vocal
Leoš Kropáček: Dynacord Percuter, Coron DS 7
Další informace
Interpret | B4 |
---|---|
Titul | Die Mitternachtsmaus - Plastic People Of The Universe Tribute (2015) |
Nosič | CD |
Typ nosiče | CD |
Dostupnost | Do14 |
Tracklist | 1. Die Mitternachtsmaus / Půlnoční myš 2. Junge mädels / Mladý holky 3. Elegie 4. Francovka 5. Niemand / Nikdo 6. Zwanzig / Dvacet 7. Ja ja, so schön schläfst du hier / Jó, jó, to se ti to spí 8. Magische Nacht / Magické noci 9. Spofa Blues Bonus track: 10. Metro Goldwyn Mayer |
Popis | Formát: CD, Album, 5. album (2015), Tribute Žánr: Rock, Electronic Styl: Krautrock Skupina B4 nahrála krautrockové úpravy nejslavnějších skladeb skupiny Plastic People of the Universe jen za použití analogových syntezátorů a historické elektroniky. Jedná se o úpravu svým způsobem radikální, jde vlastně o přeložení hudby PPU do jiné řeči, a to obrazně i doslovně, neboť text Christiana Morgensterna je tu použit v originále a texty Egona Bondyho přeložil do němčiny fyzik a dramatik René Levínský. Basové linky Mejly Hlavsy se hudebníkům skupiny B4 připletly pod prsty během improvizovaného doprovodu bytové projekce filmu Pan Roman divadla HANDA GOTE research & development. Zdálo se, že od českého undergroundu ovlivněného poslechem Velvet Underground není ke krautrocku, vycházejícího kdysi i z poslechu Karlheinze Stockhausena tak daleko a že Hlavsovým linkám analogová elektronika perfektně sluší. Patrně podobným pocitem bylo inspirováno i album Mejly Hlavsy a Jana Vozáryho z roku 1997. Projekt zůstal dlouho ve stádiu příprav, po několika letech se nakonec B4 přece jen sešli ve studiu, aby se pokusili skloubit undergroundové skladby a psychedelický elektronický zvuk. Rozhodli se především vyloučit z nahrávání kytary a živé bicí, místo nich se rytmy nahrávaly na německé elektronické bicí Dynacord Percuter z roku 1984. Sestava: David Freudl: Siel Mono, Crumar Multiman S, Arturia MiniBrute, Korg NS 20, Sonivox Mellotron Michal Zbořil: Vermona PerFourmer Mk II, Schweiman S1 Mk II, Korg NS 20, Korg NS 10, Farfisa Soundmaker, DSI Evolver Tomáš Procházka: Arturia MiniBrute, Didaktik Gama, HardMod Duo Modular synth, Ploytec PL2, vocal Leoš Kropáček: Dynacord Percuter, Coron DS 7 |
SKU | EPP090-2 |
Ean | 8595026614475 |
Rok vydání | 2015 |
Pořadové číslo | 1000121017 |
Sleva | SLEVA10 |
Manufacturer's Suggested Retail Price | 249,00 Kč |
Zařazeno v kategoriích:
Rock, metal
B4
2015 - 10