Česká filharmonie, Karel Ančerl - Ančerl Gold Edition 29. Beethoven, Glinka, Berlioz, Mozart, Smetana, Šostakovič, Rossini, Wagner & Weber: Předehry (2004)

Můžete být první, kdo napíše recenzi tohoto produktu

Běžná cena: 249,00 Kč

Naše cena: 224,00 Kč

CD


Není skladem, 14 dnů
NEBO

Rychlý přehled

-

Česká filharmonie, Karel Ančerl - Ančerl Gold Edition 29. Beethoven, Glinka, Berlioz, Mozart, Smetana, Šostakovič, Rossini, Wagner & Weber: Předehry (2004)

Dvojklikem na obrázek ho zobrazíte v plné velikosti

Oddálit
Přiblížit

Detaily

Formát: Audio CD, Gold Edition 29
Žánr: Orchestrální hudba
Délka: 1:14:11

Ančerl Gold Edition 29. Beethoven, Glinka, Berlioz, Mozart, Smetana, Šostakovič, Rossini, Wagner & Weber: Předehry

Hudba:
Gioacchino Antonio Rossini
Hector Berlioz
Michail Ivanovič Glinka
Bedřich Smetana
Richard Wagner
Ludwig van Beethoven
Wolfgang Amadeus Mozart
Dmitrij Šostakovič
Carl Maria von Weber

Dirigent: Karel Ančerl
Hudební těleso: Česká filharmonie

Karel Ančerl (1908-1973) byl vedle Václava Talicha největším českým dirigentem 20. století. Drtivou většinu svých nahrávek realizoval u firmy Supraphon a protože se blíží 30. výročí jeho úmrtí, rozhodla se firma uctít jeho památku velkou řadou reedic jeho snímků nazvanou Ančerl Gold Edition. Titulů bude celkem 42, všechny projdou náročnou úpravou ve zvukovém studiu a budou vybaveny profesionální hudební dokumentací, zasvěcenými historickými a estetickými studiemi a bohatou fotodokumentací.

Ančerlova kariéra je spojena s orchestrem České filharmonie, s níž spolupracoval od roku 1950 osmnáct let. Aniž bychom sebeméně podcenili obrovské umělecké zásluhy Václava Talicha a Rafaela Kubelíka o vytvoření interpretačního slohu České filharmonie, můžeme říci, že Karel Ančerl byl prvním českým dirigentem světové pověsti a že svůj orchestr přivedl k suverénní virtuozitě a světové proslulosti. Jeho umělecké výkony byly syntézou uvážené koncepce a minuciézní práce s detaily, byly založeny na dokonalé znalosti partitury a schopnosti vystihnout její architekturu, na vytříbeném slohovém cítění, velké zvukové představivosti a v neposlední řadě i na dokonale srozumitelném dirigentském gestu.

Ančerl dovedl svůj orchestr přesvědčit o správnosti své koncepce, což je snad nejdůležitější podmínka uměleckého úspěchu v tomto oboru. Za Ančerlova působení kariéry došlo také k převratnému technickému zdokonalení techniky hudebního záznamu vynálezem dlouhohrající desky a s tím souvisejícímu ohromnému rozšíření nahrávací činnosti orchestru. Ančerlovy muzikantsky inspirované nahrávky se záhy dočkaly i ocenění prestižními mezinárodními gramofonovými cenami a v moderních reedicích na CD oslňují stále svou technickou dokonalostí a nádhernou zvukovostí.

Pátý půltucet Ančerlových kreací je dramaturgicky nesen koncertantním principem, a to nejen v obvyklém sólistickém smyslu, ale také ve smyslu špičkového výkonu celého symfonického tělesa respektive jeho sólo instrumentalistů. Vždyť takový Bartókův Koncert pro orchestr je jedním z reprezentativních děl každého světového orchestru nejvyšší kategorie a orchestry nižší hráčské úrovně si na něj dodnes netroufají! Poradit si s Novákovou symfonickou básní v Tatrách či s partiturami Klementa Slavického ovšem vyžaduje také nejvyšší erudici. A cožteprve slavné a neméně posluchačsky lesklé předehry, počínaje Smetanovou Prodanou nevěstou a konče Glinkovým Ruslanem!

To vše dokumentuje hvězdnou dobu České filharmonie a ukazuje jejího někdejšího šéfdirigenta Ančerla nejen jako špičkového technika se smyslem pro detail i stavbu, ale také jako osvíceného hudebního myslitele: je o něm známo, s jakou úporností prosazoval vahou své umělecké osobnosti novější repertoár. V koncertantních skladbách se představí největší umělecká jména tehdejší doby: houslovýfenomén David Oistrach, violoncellista André Navarra, houslista s prvotřídním instinktem pro novou hudbu André Gertler, a nezapomínejme ani na české umělce, na violistu Karlovského, jenž spolu s Ančerlem odešel po sovětské okupaci do Kanady, ani na talentovaného a již rok po natočení Bořkovcova koncertu předčasně zemřelého klavíristu Antonína Jemelíka.

Další informace

Interpret Česká filharmonie, Karel Ančerl
Titul Ančerl Gold Edition 29. Beethoven, Glinka, Berlioz, Mozart, Smetana, Šostakovič,
Nosič CD
Typ nosiče CD
Dostupnost Není skladem, 14 dnů
Tracklist 1. Vyzvání k tanci. Rondo brillant Des dur (Aufforderung zum Tanz), op. 65 09:06
2. Slavnostní předehra A dur, op. 96 05:55
Kouzelná flétna (Die Zauberflöte) - Předehra, K. 620
3. Předehra 06:34
4. Leonora III. Předehra, op. 72a 13:19
Lohengrin. Opera o 3 dějstvích Výběr)
5. Předehra 08:11
Prodaná nevěsta. Komická opera o 3 dějstvích
6. Předehra 06:21
Ruslan a Ludmila. Opera
7. Předehra 05:02
8. Římský karneval. Předehra k 2. dějství opery Benvenuto Celinni, op. 9 08:27
Vilém Tell. Opera
9. Předehra 11:16
Popis Formát: Audio CD, Gold Edition 29
Žánr: Orchestrální hudba
Délka: 1:14:11

Ančerl Gold Edition 29. Beethoven, Glinka, Berlioz, Mozart, Smetana, Šostakovič, Rossini, Wagner & Weber: Předehry

Hudba:
Gioacchino Antonio Rossini
Hector Berlioz
Michail Ivanovič Glinka
Bedřich Smetana
Richard Wagner
Ludwig van Beethoven
Wolfgang Amadeus Mozart
Dmitrij Šostakovič
Carl Maria von Weber

Dirigent: Karel Ančerl
Hudební těleso: Česká filharmonie

Karel Ančerl (1908-1973) byl vedle Václava Talicha největším českým dirigentem 20. století. Drtivou většinu svých nahrávek realizoval u firmy Supraphon a protože se blíží 30. výročí jeho úmrtí, rozhodla se firma uctít jeho památku velkou řadou reedic jeho snímků nazvanou Ančerl Gold Edition. Titulů bude celkem 42, všechny projdou náročnou úpravou ve zvukovém studiu a budou vybaveny profesionální hudební dokumentací, zasvěcenými historickými a estetickými studiemi a bohatou fotodokumentací.

Ančerlova kariéra je spojena s orchestrem České filharmonie, s níž spolupracoval od roku 1950 osmnáct let. Aniž bychom sebeméně podcenili obrovské umělecké zásluhy Václava Talicha a Rafaela Kubelíka o vytvoření interpretačního slohu České filharmonie, můžeme říci, že Karel Ančerl byl prvním českým dirigentem světové pověsti a že svůj orchestr přivedl k suverénní virtuozitě a světové proslulosti. Jeho umělecké výkony byly syntézou uvážené koncepce a minuciézní práce s detaily, byly založeny na dokonalé znalosti partitury a schopnosti vystihnout její architekturu, na vytříbeném slohovém cítění, velké zvukové představivosti a v neposlední řadě i na dokonale srozumitelném dirigentském gestu.

Ančerl dovedl svůj orchestr přesvědčit o správnosti své koncepce, což je snad nejdůležitější podmínka uměleckého úspěchu v tomto oboru. Za Ančerlova působení kariéry došlo také k převratnému technickému zdokonalení techniky hudebního záznamu vynálezem dlouhohrající desky a s tím souvisejícímu ohromnému rozšíření nahrávací činnosti orchestru. Ančerlovy muzikantsky inspirované nahrávky se záhy dočkaly i ocenění prestižními mezinárodními gramofonovými cenami a v moderních reedicích na CD oslňují stále svou technickou dokonalostí a nádhernou zvukovostí.

Pátý půltucet Ančerlových kreací je dramaturgicky nesen koncertantním principem, a to nejen v obvyklém sólistickém smyslu, ale také ve smyslu špičkového výkonu celého symfonického tělesa respektive jeho sólo instrumentalistů. Vždyť takový Bartókův Koncert pro orchestr je jedním z reprezentativních děl každého světového orchestru nejvyšší kategorie a orchestry nižší hráčské úrovně si na něj dodnes netroufají! Poradit si s Novákovou symfonickou básní v Tatrách či s partiturami Klementa Slavického ovšem vyžaduje také nejvyšší erudici. A cožteprve slavné a neméně posluchačsky lesklé předehry, počínaje Smetanovou Prodanou nevěstou a konče Glinkovým Ruslanem!

To vše dokumentuje hvězdnou dobu České filharmonie a ukazuje jejího někdejšího šéfdirigenta Ančerla nejen jako špičkového technika se smyslem pro detail i stavbu, ale také jako osvíceného hudebního myslitele: je o něm známo, s jakou úporností prosazoval vahou své umělecké osobnosti novější repertoár. V koncertantních skladbách se představí největší umělecká jména tehdejší doby: houslovýfenomén David Oistrach, violoncellista André Navarra, houslista s prvotřídním instinktem pro novou hudbu André Gertler, a nezapomínejme ani na české umělce, na violistu Karlovského, jenž spolu s Ančerlem odešel po sovětské okupaci do Kanady, ani na talentovaného a již rok po natočení Bořkovcova koncertu předčasně zemřelého klavíristu Antonína Jemelíka.
SKU SU3689-2
Ean 0099925368920
Rok vydání 2004
Pořadové číslo 1000065976
Sleva Sleva 10 %
Doporučená prodejní cena 249,00 Kč

  Zařazeno v kategoriích:
   Klasika
   2004 - 4
   Česká filharmonie, Karel Ančerl
   Česká filharmonie, Karel Ančerl

Štítky produktu

Štítky oddělujte mezerou. Víceslovné uzavřete v apostrofech (').