Detaily
Formát: 2 x CD
Žánr: Klasika
Opus 3 – L’estro Armonico – Dvanáct sonát pro různé kombinace a basso continuo (1711).
Antonio Lucio Vivaldi (4. března 1678 Benátky – 28. července 1741 Vídeň), přezdíván jako il Prete Rosso (česky: Červený kněz) díky zrzavé barvě svých vlasů (pod parukou nejsou vidět), byl italský kněz, barokní hudební skladatel a houslový virtuos. Jeho nejznámějším dílem je soubor čtyř houslových koncertů nazvaný Čtvero ročních dob, který patří k nejznámějším a nejhranějším skladbám ze své doby.
Většina Vivaldiho děl byla znovuobjevena až v první polovině 20. století v Turíně a v Janově a byla publikována v průběhu druhé poloviny století. Vivaldiho hudba je formálně pevně zakotvena v barokní tradici, ale velmi vynalézavá v harmonických kontrastech, strhujících rytmech a neopakovatelné melodice. Nadto se Vivaldi nesnažil jen vyhovět akademickým požadavkům doby a skládat pro hrstku intelektuálů, ale svou hudbu komponoval cílevědomě tak, aby byla blízká nejširším vrstvám posluchačů. Z jeho hudby čiší potěšení z komponování a radost ze života, která se přenáší na posluchače. V tom tkví i dnešní popularita Vivaldiho skladeb.
Vivaldi je považován za jednoho z tvůrců, kteří stáli u přerodu barokní hudby v klasický styl. Velmi hluboce byl Vivaldiho koncerty a áriemi ovlivněn Johann Sebastian Bach. Zřetelné stopy nacházíme v Janových pašijích, Matoušových pašijích a četných kantátách. Bach upravil řadu Vivaldiho houslových koncertů pro cembalo a orchestr včetně nejznámějšího Koncertu pro čtyři housle a violoncello (RV 580). V této souvislosti je nutno poznamenat, že v tehdejší době se autorství nebralo tak vážně jako dnes. Dílo se prakticky ihned po prvním provedení stávalo veřejným majetkem a bývalo hráno v nejroztodivnějších nástrojových obsazeních (jak kdo měl co k dispozici) bez ohledu na původní záměr autora.
Na renesanci Vivaldiho díla má významnou zásluhu proslulý houslista Fritz Kreisler, který na počátku 20. století slavil úspěchy s Vivaldiho houslovým koncertem. Ironií osudu je, že právě tento koncert nebyl ve skutečnosti Vivaldiho dílem, ale šlo o dobový plagiát. Nicméně jeho provedení probudilo zájem o další Vivaldiho díla. Vynikající práci na tomto poli odvedl francouzský hudební vědec Marc Pincherle, který započal se systematickým zpracování Vivaldiho pozůstalosti. Alfredo Casella v roce 1939 zorganizoval historický Vivaldiho týden, na kterém zazněla reprezentativní přehlídka objevených skladeb. V roce 1947 pak byl v Benátkách založen Vivaldiho ústav (Istituto Italiano Antonio Vivaldi), jehož uměleckým ředitelem se stal skladatel Gian Francesco Malipiero a hlavním úkolem objevování, publikování a provádění Vivaldiho děl.
Žánr: Klasika
Opus 3 – L’estro Armonico – Dvanáct sonát pro různé kombinace a basso continuo (1711).
Antonio Lucio Vivaldi (4. března 1678 Benátky – 28. července 1741 Vídeň), přezdíván jako il Prete Rosso (česky: Červený kněz) díky zrzavé barvě svých vlasů (pod parukou nejsou vidět), byl italský kněz, barokní hudební skladatel a houslový virtuos. Jeho nejznámějším dílem je soubor čtyř houslových koncertů nazvaný Čtvero ročních dob, který patří k nejznámějším a nejhranějším skladbám ze své doby.
Většina Vivaldiho děl byla znovuobjevena až v první polovině 20. století v Turíně a v Janově a byla publikována v průběhu druhé poloviny století. Vivaldiho hudba je formálně pevně zakotvena v barokní tradici, ale velmi vynalézavá v harmonických kontrastech, strhujících rytmech a neopakovatelné melodice. Nadto se Vivaldi nesnažil jen vyhovět akademickým požadavkům doby a skládat pro hrstku intelektuálů, ale svou hudbu komponoval cílevědomě tak, aby byla blízká nejširším vrstvám posluchačů. Z jeho hudby čiší potěšení z komponování a radost ze života, která se přenáší na posluchače. V tom tkví i dnešní popularita Vivaldiho skladeb.
Vivaldi je považován za jednoho z tvůrců, kteří stáli u přerodu barokní hudby v klasický styl. Velmi hluboce byl Vivaldiho koncerty a áriemi ovlivněn Johann Sebastian Bach. Zřetelné stopy nacházíme v Janových pašijích, Matoušových pašijích a četných kantátách. Bach upravil řadu Vivaldiho houslových koncertů pro cembalo a orchestr včetně nejznámějšího Koncertu pro čtyři housle a violoncello (RV 580). V této souvislosti je nutno poznamenat, že v tehdejší době se autorství nebralo tak vážně jako dnes. Dílo se prakticky ihned po prvním provedení stávalo veřejným majetkem a bývalo hráno v nejroztodivnějších nástrojových obsazeních (jak kdo měl co k dispozici) bez ohledu na původní záměr autora.
Na renesanci Vivaldiho díla má významnou zásluhu proslulý houslista Fritz Kreisler, který na počátku 20. století slavil úspěchy s Vivaldiho houslovým koncertem. Ironií osudu je, že právě tento koncert nebyl ve skutečnosti Vivaldiho dílem, ale šlo o dobový plagiát. Nicméně jeho provedení probudilo zájem o další Vivaldiho díla. Vynikající práci na tomto poli odvedl francouzský hudební vědec Marc Pincherle, který započal se systematickým zpracování Vivaldiho pozůstalosti. Alfredo Casella v roce 1939 zorganizoval historický Vivaldiho týden, na kterém zazněla reprezentativní přehlídka objevených skladeb. V roce 1947 pak byl v Benátkách založen Vivaldiho ústav (Istituto Italiano Antonio Vivaldi), jehož uměleckým ředitelem se stal skladatel Gian Francesco Malipiero a hlavním úkolem objevování, publikování a provádění Vivaldiho děl.
Další informace
Interpret | Fabio Biondi / Europa Galante |
---|---|
Autor | Antonio Vivaldi |
Titul | L'estro Armonico (Edice 2015) |
Nosič | 2CD |
Typ nosiče | CD |
Dostupnost | Není skladem, 14 dnů |
Tracklist | Disc: 1 - CD 1. 1. Adagio E Spiccato 2. 2. Allegro - Fabio Biondi/Isabella Longo/Maurizio Naddeo/Europa Galante 3. 3. Larghetto - Fabio Biondi/Isabella Longo/Maurizio Naddeo/Europa Galante 4. 4. Allegro - Fabio Biondi/Isabella Longo/Maurizio Naddeo/Europa Galante 5. 1. Allegro 6. 2. Largo E Spiccato - Fabio Biondi/Isabella Longo/Enrico Casazza/Raffaello Negri/Europa Galante 7. 3. Allegro - Fabio Biondi/Isabella Longo/Enrico Casazza/Raffaello Negri/Europa Galante 8. 1. Allegro 9. 2. Largo - Fabio Biondi/Europa Galante 10. 3. Presto - Fabio Biondi/Europa Galante 11. 1. Allegro 12. 2. Largo - Fabio Biondi/Isabella Longo/Europa Galante 13. 2. Allegro - Fabio Biondi/Isabella Longo/Europa Galante 14. 1. Andante 15. 2. Allegro Assai - Fabio Biondi/Isabella Longo/Enrico Casazza/Raffaello Negri/Europa Galante 16. 3. Adagio - Fabio Biondi/Isabella Longo/Enrico Casazza/Raffaello Negri/Europa Galante 17. 4. Allegro - Fabio Biondi/Isabella Longo/Enrico Casazza/Raffaello Negri/Europa Galante 18. 1. Allegro 19. 2. Largo - Fabio Biondi/Europa Galante 20. 3. Allegro - Fabio Biondi/Europa Galante Disc: 2 - CD 1. 1. Allegro 2. 2. Larghetto E Spiritoso - Fabio Biondi/Isabella Longo/Europa Galante 3. 3. Allegro - Fabio Biondi/Isabella Longo/Europa Galante 4. 1. Andante 5. 2. Adagio - Fabio Biondi/Isabella Longo/Enrico Casazza/Raffaello Negri/Maurizio Naddeo/Europa Galante 6. 3. Allegro - Fabio Biondi/Isabella Longo/Enrico Casazza/Raffaello Negri/Maurizio Naddeo/Europa Galante 7. 4. Adagio - Fabio Biondi/Isabella Longo/Enrico Casazza/Raffaello Negri/Maurizio Naddeo/Europa Galante 8. 5. Allegro - Fabio Biondi/Isabella Longo/Enrico Casazza/Raffaello Negri/Maurizio Naddeo/Europa Galante 9. 1. Allegro 10. 2. Adagio E Spiccato - Fabio Biondi/Isabella Longo/Maurizio Naddeo/Europa Galante 11. 3. Allegro - Fabio Biondi/Isabella Longo/Maurizio Naddeo/Europa Galante 12. 4. Largo E Spiccato - Fabio Biondi/Isabella Longo/Maurizio Naddeo/Europa Galante 13. 5. Allegro - Fabio Biondi/Isabella Longo/Maurizio Naddeo/Europa Galante 14. 1. Allegro 15. 2. Larghetto - Fabio Biondi/Europa Galante 16. 3. Allegro - Fabio Biondi/Europa Galante 17. 1. Allegro 18. 2. Largo E Spiccato - Fabio Biondi/Isabella Longo/Enrico Casazza/Raffaello Negri/Maurizio Naddeo/Europa Galante 19. 3. Allegro - Fabio Biondi/Isabella Longo/Enrico Casazza/Raffaello Negri/Maurizio Naddeo/Europa Galante 20. 1. Allegro 21. 2. Largo E Spiccato - Fabio Biondi/Europa Galante 22. 3. Allegro - Fabio Biondi/Europa Galante |
Popis | Formát: 2 x CD Žánr: Klasika Opus 3 – L’estro Armonico – Dvanáct sonát pro různé kombinace a basso continuo (1711). Antonio Lucio Vivaldi (4. března 1678 Benátky – 28. července 1741 Vídeň), přezdíván jako il Prete Rosso (česky: Červený kněz) díky zrzavé barvě svých vlasů (pod parukou nejsou vidět), byl italský kněz, barokní hudební skladatel a houslový virtuos. Jeho nejznámějším dílem je soubor čtyř houslových koncertů nazvaný Čtvero ročních dob, který patří k nejznámějším a nejhranějším skladbám ze své doby. Většina Vivaldiho děl byla znovuobjevena až v první polovině 20. století v Turíně a v Janově a byla publikována v průběhu druhé poloviny století. Vivaldiho hudba je formálně pevně zakotvena v barokní tradici, ale velmi vynalézavá v harmonických kontrastech, strhujících rytmech a neopakovatelné melodice. Nadto se Vivaldi nesnažil jen vyhovět akademickým požadavkům doby a skládat pro hrstku intelektuálů, ale svou hudbu komponoval cílevědomě tak, aby byla blízká nejširším vrstvám posluchačů. Z jeho hudby čiší potěšení z komponování a radost ze života, která se přenáší na posluchače. V tom tkví i dnešní popularita Vivaldiho skladeb. Vivaldi je považován za jednoho z tvůrců, kteří stáli u přerodu barokní hudby v klasický styl. Velmi hluboce byl Vivaldiho koncerty a áriemi ovlivněn Johann Sebastian Bach. Zřetelné stopy nacházíme v Janových pašijích, Matoušových pašijích a četných kantátách. Bach upravil řadu Vivaldiho houslových koncertů pro cembalo a orchestr včetně nejznámějšího Koncertu pro čtyři housle a violoncello (RV 580). V této souvislosti je nutno poznamenat, že v tehdejší době se autorství nebralo tak vážně jako dnes. Dílo se prakticky ihned po prvním provedení stávalo veřejným majetkem a bývalo hráno v nejroztodivnějších nástrojových obsazeních (jak kdo měl co k dispozici) bez ohledu na původní záměr autora. Na renesanci Vivaldiho díla má významnou zásluhu proslulý houslista Fritz Kreisler, který na počátku 20. století slavil úspěchy s Vivaldiho houslovým koncertem. Ironií osudu je, že právě tento koncert nebyl ve skutečnosti Vivaldiho dílem, ale šlo o dobový plagiát. Nicméně jeho provedení probudilo zájem o další Vivaldiho díla. Vynikající práci na tomto poli odvedl francouzský hudební vědec Marc Pincherle, který započal se systematickým zpracování Vivaldiho pozůstalosti. Alfredo Casella v roce 1939 zorganizoval historický Vivaldiho týden, na kterém zazněla reprezentativní přehlídka objevených skladeb. V roce 1947 pak byl v Benátkách založen Vivaldiho ústav (Istituto Italiano Antonio Vivaldi), jehož uměleckým ředitelem se stal skladatel Gian Francesco Malipiero a hlavním úkolem objevování, publikování a provádění Vivaldiho děl. |
SKU | 2564619520/M |
Ean | 0825646195206 |
Rok vydání | 2015 |
Pořadové číslo | 1000112318 |
Sleva | Sleva 15 % |
Doporučená prodejní cena | 249,00 Kč |
Zařazeno v kategoriích:
Klasika
Fabio Biondi - Europa Galante
2015 - 1