Detaily
Format: CD, Album
Genre: Electronic, Hip Hop, Rock
Style: Alternative Rock, Leftfield, Trip Hop, Big Beat, Garage House, Hip Hop, Breakbeat, Downtempo
Art Direction, Design – Maxim, Phil Lee
Artwork [Cover Models] – Hot Glass Design
Artwork [Illustration] – Jim Murray
Mastered By – Mike Marsh
Mixed By – Jim Abbiss (tracks: 8), Maxim (tracks: 1, 4 to 7, 9 to 11), Ollie J (tracks: 2, 3, 5)
Photography By [Cover And Booklet] – Dominic Davies
Photography By [Maxim] – Dennis Morris
Producer – Jim Abbiss (tracks: 8), Liam Howlett (tracks: 6), Line Of Flight Productions* (tracks: 12), Maxim (tracks: 1 to 11), Ollie J (tracks: 2, 3, 5)
Written-By – Alan Price (tracks: 3), Blood Of Abraham (tracks: 9), Chris Corner (tracks: 12), David Westlake (2) (tracks: 12), Divine Styler (tracks: 4), Ian Pickering (tracks: 12), Jim Davies (tracks: 6), Joe Wilson (tracks: 12), Liam Coverdale-Howe* (tracks: 12), Liam Howlett (tracks: 6), Maxim, Ollie J (tracks: 6), Skin (tracks: 3), Tony Titanium (tracks: 7), Trina Allen (tracks: 6, 8)
Maximova tvrdá realita zavanula z pekelné kuchyně Maxim Reality rapuje a prská ohnivé verše v britské punktechnologické kapele Prodigy. Ta již nějakou dobu odpočívá, a tak se Maxim rozhodl vrátit do akce s povedenou sólovou deskou Hell´s Kitchen: odráží se od hip-hopu, je tvrdá, barevná a ohnivá - nakonec vždyť se jmenuje Kuchyně v pekle. Na vaření nebyl Maxim úplně sám, naopak. Pravděpodobně nejvýraznějším a nejznámějším pomocníkem mu byla holohlavá divoška Skin z rockové skupiny Skunk Anansie, která si s Maximem vystřihla skvělý duet v naléhavem singlu Carmen Queasy. Na spíše trip než hip-hopovou linku staví Skin svůj jedinečný, vzrušený, vysoko položený hlas, náladu doplňují introvertní motiv baskytary, agresivní, ale potlačované zvuky a v refrénu drsná boostrovaná kytara. Skladba obsahuje také sampl z House Of The Rising Sun od The Animals. Vydělávat prachy je skvělá věc, zpívá ironicky Skin a rapující společenský kritik Maxim, jehož vokál zde jinak stojí spíše stranou, jízlivě dodává: Vydělávání prachů, braní prachů. Nemáme na výběr. Ale stále máme hlas. Ten je hodně slyšet v angažovaných agresivních, ale ne monotónních a hodně temných hip-hopovým kusech Killing Culture nebo Spectral Wars, v níž po boku Maxima rapuje Divine Styler. Dalšími hosty a spolutvůrci alba jsou například trip-hopoví Sneaker Pimps, s nimiž vznikla skladba Backward Bullet. Snivá akustická kytara zde skvěle kontrastuje s Maximovým slovním zaklínáním a opětovně nijak veselou atmosférou kláves. To, že Hell´s Kitchen je zajímavá deska i zvukově, ukazuje mimo jiné instrumentální titulní track. Má rockový náboj, baskytara místy skvěle funkuje, samply skládají divoké fosforeskující obrazce, tempo a směr udává polámaný beat. Jiný rozměr na desku naopak vnáší drum´n´ bassová a vzdušná Scheming, na níž se autorsky mimo jiné podílel Liam Howlett z Prodigy. Soulově vláčný a hladivý vokál připojila Trina Allen, prý Maximova sestřenice, která zpívá i v tajemné, rockově výbušné Soul Seller.