Detaily
Formát: CD, Album
Žánr: Klasika
Styl: Komorní hudba
Délka: 1:17:12
Skladatelé:
• Jan Antonín Losy* (1651–1721) – Partita d moll pro loutnu, housle a violu da gamba. Suita B dur pro flétnu a basso continuo. Suita G dur pro cembalo. Gig d moll pro sólové housle. Concertus A dur pro loutnu, housle a violu da gamba. Suita C dur pro cembalo a loutnu.
• Sylvius Leopold Weiss (1687–1750) – Tombeau na smrt hraběte Losyho roku 1721 pro loutnu
Hrabě Losy – šlechtic mezi loutnisty
„V mládí se chopil loutny a stal se takovým virtuózem, že mu nebylo rovno ani ve Francii, ani v Itálii.“ Svědectví hudebního historika Gottfrieda Johanna Dlabacže nám představuje loutnistu a skladatele, hraběte Jana Antonína Losyho z Losinthalu, jehož rod k nám přišel z Lombardie. Sám se narodil a většinu svého života prožil v Čechách, jeho věhlas však pronikl celou Evropou. Po smrti se dočkal pocty od svého mladšího kolegy Sylvia Leopolda Weisse, který jeho památku zvěčnil svým slavným Tombeau. Dnes se jméno hraběte a virtuosního hudebníka (kromě loutny hrál skvěle také na cembalo a housle) skloňuje především mezi loutnisty. I pro ně však může být překvapením, že na předkládané nahrávce najdou skladby s cembalem, flétnou či houslemi. Skutečný obraz Losyho tvorby je totiž mnohem pestřejší. Podle dobových pramenů byly mnohé jeho skladby hrány v komorním obsazení s dalšími nástroji, nejčastěji s houslemi a smyčcovým basovým nástrojem. Hlavní protagonista nahrávky Jan Čižmář některé z nich zrekonstruoval podle rukopisů rozptýlených po celé Evropě a k realizaci nahrávky přizval kolegy z polského souboru Orkiestra historyczna. Výsledkem je objevná nahrávka, jež v premiéře představuje Losyho loutnové skladby v neobvyklé zvukové podobě.
Účinkují:
Jan Čižmář – loutny
{oh!} Ensemble: Martyna Pastuszka – housle, Marta Kratochvílová – flétna, Anna Firlus – cembalo, Krzysztof Firlus – viola da gamba
Žánr: Klasika
Styl: Komorní hudba
Délka: 1:17:12
Skladatelé:
• Jan Antonín Losy* (1651–1721) – Partita d moll pro loutnu, housle a violu da gamba. Suita B dur pro flétnu a basso continuo. Suita G dur pro cembalo. Gig d moll pro sólové housle. Concertus A dur pro loutnu, housle a violu da gamba. Suita C dur pro cembalo a loutnu.
• Sylvius Leopold Weiss (1687–1750) – Tombeau na smrt hraběte Losyho roku 1721 pro loutnu
Hrabě Losy – šlechtic mezi loutnisty
„V mládí se chopil loutny a stal se takovým virtuózem, že mu nebylo rovno ani ve Francii, ani v Itálii.“ Svědectví hudebního historika Gottfrieda Johanna Dlabacže nám představuje loutnistu a skladatele, hraběte Jana Antonína Losyho z Losinthalu, jehož rod k nám přišel z Lombardie. Sám se narodil a většinu svého života prožil v Čechách, jeho věhlas však pronikl celou Evropou. Po smrti se dočkal pocty od svého mladšího kolegy Sylvia Leopolda Weisse, který jeho památku zvěčnil svým slavným Tombeau. Dnes se jméno hraběte a virtuosního hudebníka (kromě loutny hrál skvěle také na cembalo a housle) skloňuje především mezi loutnisty. I pro ně však může být překvapením, že na předkládané nahrávce najdou skladby s cembalem, flétnou či houslemi. Skutečný obraz Losyho tvorby je totiž mnohem pestřejší. Podle dobových pramenů byly mnohé jeho skladby hrány v komorním obsazení s dalšími nástroji, nejčastěji s houslemi a smyčcovým basovým nástrojem. Hlavní protagonista nahrávky Jan Čižmář některé z nich zrekonstruoval podle rukopisů rozptýlených po celé Evropě a k realizaci nahrávky přizval kolegy z polského souboru Orkiestra historyczna. Výsledkem je objevná nahrávka, jež v premiéře představuje Losyho loutnové skladby v neobvyklé zvukové podobě.
Účinkují:
Jan Čižmář – loutny
{oh!} Ensemble: Martyna Pastuszka – housle, Marta Kratochvílová – flétna, Anna Firlus – cembalo, Krzysztof Firlus – viola da gamba
Další informace
Interpret | Jan Čižmář, oh! Ensemble, Martyna Pastuszka |
---|---|
Titul | Losy, Weiss: Loutnová hudba v Praze a Vídni circa 1700. Hudba Prahy 18. století |
Nosič | CD |
Typ nosiče | CD |
Dostupnost | Skladem |
Tracklist | Jan Antonín Losy – Partia d moll 1. I. Allemande 02:10 2. II. Courante 01:57 3. III. Aria I 03:49 4. IV. Aria II 03:31 5. V. Menuet 01:32 6. VI. Gigue 01:12 7. VII. Rondeau 03:26 Jan Antonín Losy – Suita B dur 8. I. Allemande 03:27 9. II. Courante 01:35 10. III. Sarabande 02:07 11. IV. Gavotte 01:07 12. V. Rondeau 01:43 13. VI. Marche 00:46 14. VII. Menuet 01:12 Jan Antonín Losy – Suita G dur 15. I. Allemande 02:05 16. II. Courante 01:11 17. III. Menuet 01:34 18. IV. Echo 01:53 19. V. Gigue 02:14 Jan Antonín Losy – Gig d moll 20. Gig d moll 00:58 Jan Antonín Losy – Concertus A dur 21. I. Allemande 02:29 22. II. Courante 02:04 23. III. Bouree 01:18 24. IV. Sarabande 02:49 25. V. Echo 01:18 26. VI. Menuet – VII. Passepied – VIII. Menuet 02:49 27. VII. Gig 02:28 Jan Antonín Losy – Suita C dur 28. I. Rondeaux 03:01 29. II. Caprice – Caprice dęune autre maniere 01:38 30. III. Menuet 01:08 31. IV. Air 02:04 32. V. Gavotte 01:13 33. VI. Gavotte 01:27 34. VII. Les Forgerons 02:00 Silvius Leopold Weiss – Tombeau na smrt hraběte Losyho roku 1721 35. Tombeau na smrt hraběte Losyho roku 1721 09:57 |
Popis | Formát: CD, Album Žánr: Klasika Styl: Komorní hudba Délka: 1:17:12 Skladatelé: • Jan Antonín Losy* (1651–1721) – Partita d moll pro loutnu, housle a violu da gamba. Suita B dur pro flétnu a basso continuo. Suita G dur pro cembalo. Gig d moll pro sólové housle. Concertus A dur pro loutnu, housle a violu da gamba. Suita C dur pro cembalo a loutnu. • Sylvius Leopold Weiss (1687–1750) – Tombeau na smrt hraběte Losyho roku 1721 pro loutnu Hrabě Losy – šlechtic mezi loutnisty „V mládí se chopil loutny a stal se takovým virtuózem, že mu nebylo rovno ani ve Francii, ani v Itálii.“ Svědectví hudebního historika Gottfrieda Johanna Dlabacže nám představuje loutnistu a skladatele, hraběte Jana Antonína Losyho z Losinthalu, jehož rod k nám přišel z Lombardie. Sám se narodil a většinu svého života prožil v Čechách, jeho věhlas však pronikl celou Evropou. Po smrti se dočkal pocty od svého mladšího kolegy Sylvia Leopolda Weisse, který jeho památku zvěčnil svým slavným Tombeau. Dnes se jméno hraběte a virtuosního hudebníka (kromě loutny hrál skvěle také na cembalo a housle) skloňuje především mezi loutnisty. I pro ně však může být překvapením, že na předkládané nahrávce najdou skladby s cembalem, flétnou či houslemi. Skutečný obraz Losyho tvorby je totiž mnohem pestřejší. Podle dobových pramenů byly mnohé jeho skladby hrány v komorním obsazení s dalšími nástroji, nejčastěji s houslemi a smyčcovým basovým nástrojem. Hlavní protagonista nahrávky Jan Čižmář některé z nich zrekonstruoval podle rukopisů rozptýlených po celé Evropě a k realizaci nahrávky přizval kolegy z polského souboru Orkiestra historyczna. Výsledkem je objevná nahrávka, jež v premiéře představuje Losyho loutnové skladby v neobvyklé zvukové podobě. Účinkují: Jan Čižmář – loutny {oh!} Ensemble: Martyna Pastuszka – housle, Marta Kratochvílová – flétna, Anna Firlus – cembalo, Krzysztof Firlus – viola da gamba |
SKU | SU4343-2 |
Ean | 0099925434328 |
Rok vydání | 2024 |
Pořadové číslo | 1000199037 |
Sleva | Sleva 16 % |
Doporučená prodejní cena | 349,00 Kč |
Zařazeno v kategoriích:
Klasika
2024 - 5
Novinky blok 646
Jan Čižmář, oh! Ensemble, Martyna Pastuszka