Detaily
Album zachycující žánrovou pestrost, jakou výjimečná zpěvačka a autorka obsáhla na cestě od Nerezu ke Koa a tečka, kterou za její hudební dráhou udělala spolupráce s Karlem Plíhalem na jeho albu kainarovek Nebe počká. Jméno Zuzany Navarové bylo zapsáno do Síně slávy na Cenách Anděl 2004.
Název desky pochází z písně Masopust. Zuzana Navarová či Zuzana Navarová d.T., jak se v poslední fázi svého života podepisovala, měla velký cit pro podobné poetické detaily. Masopust se nakonec na tuto desku nedostal, protože hlavní hlasy v něm vedou oba její kolegové z Nerezu a Zuzana jen celou atmosféru písně dobarvuje.
Devadesátá léta možná nebyla nejúspěšnějším obdobím Zuzany Navarové, ale určitě nejzajímavějším. Útlá zpěvačka začala v tomto desetiletí objevovat world music, zobecňovat ji a nakonec jí pokoušla vtisknout osobní dotyk své křehké osobnosti. Nerez, se kterým ještě v první části desetiletí spolupracovala, přestal s její pomocí připomínat běžnou folkovou skupinu, která nachází impulsy jen v české a slovenské hudební tradici. Začal objevovat a prosazovat nejdříve folklór maďarský a ukrajinský a pak i rómský. Brilantní koncertní verze písně Já s tebou žít nebudu ukazuje, jak hluboko se romská hudba podepsala do zvuku Nerezu. Koneckonců, nikdo Zuzaně Navarové neupře, že to byla ona, kdo objevil světovým hudebním scénám v Rokycanech Věru Bílou.
Přes romskou hudbu pokračovala Zuzanina cesta do Karibiku. Už Nerez v posledním období své koncertní činnosti zněl jako latinská kapela a když se Zuzana osamostatnila a vydala (tehdy nedoceněné) album Caribe, zvonily její skladby nejen krásnými melodiemi, ale i pestrými rytmy. Nebyla by to ale Navarová, kdyby i v jejích temperamentních latinských výletech nechybělo trochu hladivého smutku. Její kubánské písně proto mají blíž k brazilské bossa nově nebo k smutným baladám z Kapverdských ostrovů, mornám. Však se k jejich atmosféře v posledních pěti letech svého života se svou skupinou Koa často vracela.
Snad poslední nahrávky svého života natočila ve spolupráci se starým kamarádem Karlem Plíhalem. Staré swingové evergreeny s texty Josefa Kainara podává s elegancí, v níž se podepisuje všechno co v devadesátých letech hledala a nalezla. Hudební nadhled, humor, temperament, hořkosladký smutek, možná i kapka ironie. Je to pět výrazných kamínků do jejího autoportrétu. A možná také další cesta, která se už nenaplnila.
Název desky pochází z písně Masopust. Zuzana Navarová či Zuzana Navarová d.T., jak se v poslední fázi svého života podepisovala, měla velký cit pro podobné poetické detaily. Masopust se nakonec na tuto desku nedostal, protože hlavní hlasy v něm vedou oba její kolegové z Nerezu a Zuzana jen celou atmosféru písně dobarvuje.
Devadesátá léta možná nebyla nejúspěšnějším obdobím Zuzany Navarové, ale určitě nejzajímavějším. Útlá zpěvačka začala v tomto desetiletí objevovat world music, zobecňovat ji a nakonec jí pokoušla vtisknout osobní dotyk své křehké osobnosti. Nerez, se kterým ještě v první části desetiletí spolupracovala, přestal s její pomocí připomínat běžnou folkovou skupinu, která nachází impulsy jen v české a slovenské hudební tradici. Začal objevovat a prosazovat nejdříve folklór maďarský a ukrajinský a pak i rómský. Brilantní koncertní verze písně Já s tebou žít nebudu ukazuje, jak hluboko se romská hudba podepsala do zvuku Nerezu. Koneckonců, nikdo Zuzaně Navarové neupře, že to byla ona, kdo objevil světovým hudebním scénám v Rokycanech Věru Bílou.
Přes romskou hudbu pokračovala Zuzanina cesta do Karibiku. Už Nerez v posledním období své koncertní činnosti zněl jako latinská kapela a když se Zuzana osamostatnila a vydala (tehdy nedoceněné) album Caribe, zvonily její skladby nejen krásnými melodiemi, ale i pestrými rytmy. Nebyla by to ale Navarová, kdyby i v jejích temperamentních latinských výletech nechybělo trochu hladivého smutku. Její kubánské písně proto mají blíž k brazilské bossa nově nebo k smutným baladám z Kapverdských ostrovů, mornám. Však se k jejich atmosféře v posledních pěti letech svého života se svou skupinou Koa často vracela.
Snad poslední nahrávky svého života natočila ve spolupráci se starým kamarádem Karlem Plíhalem. Staré swingové evergreeny s texty Josefa Kainara podává s elegancí, v níž se podepisuje všechno co v devadesátých letech hledala a nalezla. Hudební nadhled, humor, temperament, hořkosladký smutek, možná i kapka ironie. Je to pět výrazných kamínků do jejího autoportrétu. A možná také další cesta, která se už nenaplnila.
Další informace
Interpret | Zuzana Navarová |
---|---|
Titul | Smutkům na kabát |
Nosič | CD |
Typ nosiče | CD |
Dostupnost | Skladem |
Tracklist | 1. Já s tebou žít nebudu 3:49 2. Sedávám na domovních schodech 2:12 3. Somrkrálka - blues 4:43 4. Harfy v nebi 2:09 5. Y decídete mi amor 3:22 6. Kočky 3:23 7. Asi se ti... 2:36 8. Kytička 1:43 9. Za poledne 2:58 10. Načerno 3:13 11. Contigo aprendí 4:12 12. Přivázali koně 1:53 13. Samba v dešti 3:11 14. Son desangrado 4:43 15. Deštivý den 1:43 16. Pozdě na večeři 3:24 17. Ámame como soy 5:15 18. Naruby 3:57 19. Černá kára 2:38 20. Pláč Ježíškův -- Bonus 1:57 |
Popis | Album zachycující žánrovou pestrost, jakou výjimečná zpěvačka a autorka obsáhla na cestě od Nerezu ke Koa a tečka, kterou za její hudební dráhou udělala spolupráce s Karlem Plíhalem na jeho albu kainarovek Nebe počká. Jméno Zuzany Navarové bylo zapsáno do Síně slávy na Cenách Anděl 2004. Název desky pochází z písně Masopust. Zuzana Navarová či Zuzana Navarová d.T., jak se v poslední fázi svého života podepisovala, měla velký cit pro podobné poetické detaily. Masopust se nakonec na tuto desku nedostal, protože hlavní hlasy v něm vedou oba její kolegové z Nerezu a Zuzana jen celou atmosféru písně dobarvuje. Devadesátá léta možná nebyla nejúspěšnějším obdobím Zuzany Navarové, ale určitě nejzajímavějším. Útlá zpěvačka začala v tomto desetiletí objevovat world music, zobecňovat ji a nakonec jí pokoušla vtisknout osobní dotyk své křehké osobnosti. Nerez, se kterým ještě v první části desetiletí spolupracovala, přestal s její pomocí připomínat běžnou folkovou skupinu, která nachází impulsy jen v české a slovenské hudební tradici. Začal objevovat a prosazovat nejdříve folklór maďarský a ukrajinský a pak i rómský. Brilantní koncertní verze písně Já s tebou žít nebudu ukazuje, jak hluboko se romská hudba podepsala do zvuku Nerezu. Koneckonců, nikdo Zuzaně Navarové neupře, že to byla ona, kdo objevil světovým hudebním scénám v Rokycanech Věru Bílou. Přes romskou hudbu pokračovala Zuzanina cesta do Karibiku. Už Nerez v posledním období své koncertní činnosti zněl jako latinská kapela a když se Zuzana osamostatnila a vydala (tehdy nedoceněné) album Caribe, zvonily její skladby nejen krásnými melodiemi, ale i pestrými rytmy. Nebyla by to ale Navarová, kdyby i v jejích temperamentních latinských výletech nechybělo trochu hladivého smutku. Její kubánské písně proto mají blíž k brazilské bossa nově nebo k smutným baladám z Kapverdských ostrovů, mornám. Však se k jejich atmosféře v posledních pěti letech svého života se svou skupinou Koa často vracela. Snad poslední nahrávky svého života natočila ve spolupráci se starým kamarádem Karlem Plíhalem. Staré swingové evergreeny s texty Josefa Kainara podává s elegancí, v níž se podepisuje všechno co v devadesátých letech hledala a nalezla. Hudební nadhled, humor, temperament, hořkosladký smutek, možná i kapka ironie. Je to pět výrazných kamínků do jejího autoportrétu. A možná také další cesta, která se už nenaplnila. |
SKU | 311554-2/M |
Ean | 0094631155420 |
Rok vydání | 2005 |
Pořadové číslo | 1000015918 |
Sleva | Sleva 17 % |
Doporučená prodejní cena | 299,00 Kč |
Zařazeno v kategoriích:
Cesky-a-slovensky
Zuzana Navarová
2005 - 4